söndag 27 september 2009

These items are not for you, dude.

När jag i min ringa stillhet var på väg hem till Sexey tidigare i veckan mötte en märklig syn mig. På perrongen vid Liljeholmen stod en bastant, äldre man, iförd något som såg ut som en typisk gubb-outfit: Rutig skogshuggarskjorta, slitna höga jeans från tidigt nittiotal och kraftiga vandrarboots. Det var dock något som fick mig att haja till, liksom dra upp ögonbrynen och utstöta ett litet "uh!". Mannen bar, och jag säger detta med darrande dramatik i rösten, ett midjeskärp! Kan ni förstå, ovanpå hans fina flanellskjortebula satt ett svart midjebälte á la Fahrman. Jag blev så chockad och insåg hans misstag, hans försök till att vara moderiktig, få en slimmad snygg figur - men kunde inte påpeka något. Sådan tragik!

Igår hände det igen. Utanför min port satt en korpulent herre och rökte en cigarret iklädd fleecejacka och, tro det eller ej, likadana jeanstights som jag. Jag hade liksom tyckt att det hade känts lite häftigt om det var så att männen ifråga ville bryta gränserna för våra könsroller och medvetet klä sig i kvinnokläder, men eftersom de sett ut som vanliga gubbar i övrigt blev jag så konfunderad. Är det här en ny rörelse? Vi-korpulenta-män-över-sextio-som-börjat-handla-på-Gina-Tricot?

Bilden av en gubbsnopp intryckt i ett par jeanstights will haunt me forever.
Fred!
/Drugey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar