måndag 14 september 2009

Byråkrati

Vet knappt vad ordet betyder, men det känns i allafall som att det finns gott om det här. Fylla i papper hit, fylla i papper dit och brådis är det också allt måste fixas på stört! Så jag förstår dig cooley, man kan ju verkligen bli galen på allt som man förväntas hålla reda på!

Idag har jag haft den första lektionen på den två veckor långa intensivkursen i tyska som typ alla utbytesstudenter tar. Back to högstadiet igen säger jag bara! Läraren vill typ bara gå igenom grammatik eftersom vi tydligen inte har tillräckligt med tid för att lära oss att prata ordentligt! GOOD THINKING!! Folk bryr sig säääkert mer om att din grammatik är korrekt än du åtminstone kan föra en hyfsad konversation! Nåväl, förhoppningsvis fastnar nånting så att inte 120 € helt har kastats i sjön!

Nu ska jag ta en nap innan kvällens jippo väntar, typ kickoff för alla utbytesstudenter... Craayzeehy!! Måste bara säga att jag diggar det här med bloggandet skarpt också, feting cred till drugey som drog upp alla våras ändor ur vagnen! Så kul att höra vad ni har för er på hemmaplan, känns liksom inte som att ni är lika längt bort då! =)

// Perdeheyy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar