tisdag 15 september 2009

Morgonstund har bajs i mun.

Jag tycker inte om att vakna tidigt, även om det är fint väder ute. Även om jag får frukost på sängen och få ligga och slumra ett litet tag. Jag tycker inte om att vakna om jag har sovit mindre än tio timmar. Blir jag väckt då vill jag nästan dö lite grann.


Min konstanta trötthet stället till en del problem för mig. När jag var ute på praktik förra året och befann mig i det totala kaoset i en årskurs nia skulle jag visa en film om EU-parlamentet. Det slutade med att jag och en av mina elever satt och sov när filmen tog slut. Jag hade till och med lite dräggel i mungipan. Härligt Malin att du har slutat vara tonåring! Synd bara att du fortfarande är lika trött som en.



Inte är man speciellt vacker när man är trött heller. Jag har en liten känsla av att det har att göra med att jag sover med ansiktet ner i kudden, men jag ser liksom alltid lite ut som Miss Piggy när jag vaknar. Så ska man liksom gå upp och försöka sminka över skiten. Jag orkar inte! Jag vill bara sova.

Men när man är vuxen måste man tydligen vänta i sexton timmar innan man får göra det när man väl har vaknat. Bajskorv på den! Morgonstund har inte guld i mun.

Mest fotsvett och sura miner,

/Drugey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar