söndag 27 september 2009

fjärilar och myror

Hej!

Ligger i soffan med världens mensvärk...ibland är det värre än vanligt. Man blir svullen, det bubblar i magen och jag som har problem med pruttar håller inne...och jag blir ännu svullnare. Inte så mysigt och inte så praktiskt. Känner att jag börjar bli sjuk, ömmar i halsen och huvudvärken har dånat sedan imorse.
MEN hela helgen har inte vart som den här skit-dagen!

Den började med fjärilar i magen och en känsla som är svår att beskriva....ska försöka baka in dem käslorna i berättandet.
Jag fick ett samtal på jobbet"mr hello" . Var ett tag sedan sist vi pratade eller sågs. Det började iaf med att jag beklagade mig över mycket jobb...trött efter 100 timmars arbete på 2 veckor utan sovmorgon eller ledig dag(som jag redan vräkt ur mig tidigare för er)han lät lite besviken i rösten och sa"jag som hade tänkt bjuda ut dig på middag ikväll" varav jag svarade att jag skulle behöva en lugnt kväll med honom, att det vore den bästa medicinen mot min stress. Vi stämde träff vid Mariatorget och gick på en fin Italiensk ristorante. Det var fullt men vi fick sitta i baren, och eftersom det var ett bra ställe så var det minst lika mysigt där! Det där leendet han har...priceless! tänk er ett sorl av prat,dämpad belysning...mysig atmosfär med proffsig personal. Det var vår första "date", Vi har ju setts ett par månader men vart hemma hos varandra...vi gick bakvägen...började med det och nu gick vi på den där middagen bland folk där tryggheten"hemma" inte finns. Vi skrattade mycket, allt flöt på och diskuterade om allt från himmel till jord. smakade av varandras rätter, fastnade i varandras ögon och han har den där härliga förmågan att få en att känna sig som det vackraste i rummet. Han la sin hand antingen på mitt ben eller min hand och det kändes enbart rätt. Överraskade med en god champagnemousserande citronsorbet , scropino hette den(efter historia om hans scropinodrickande). Sedan föreslogs en promenad till en annan bar/restaurang där vi tog en drink och njöt av varandras sällskap. Skratt till tårar och ganska hmm het stämning. Helt plötsligt kände han på mina nyckelben och sa att det såg så fint ut och fick lust att känna på mig. ... fjärilar i magen! fortsatte prata och sedan kysste han mig helt out of the blue...och vilka härliga läppar!! och ännu en gång ett enormt leende. Vi gick hand i hand.. eller ena handen på rumpan... Den mannen är en mästare på tjejer eller så är vi jävligt bra i varandras sällskap.hoppas på det andra;) Eller så är det jag som trollbinder herrarna...vem vet?!
Han skulle jobba hela natten så vi sa hejdå och det var härligt att skiljas åt med fladder i magen och med en otroligt bra kväll bakom oss.För att sedan få längta till nästa gång vi ses.
Gick över till grannen och babblade av mig och skuttade sedan hem för att sova.
Vaknade av hans samtal på lördag morgon för att höra hur jag mådde. M M M! Som mamma sa, njut av livet!yes i will! jag hoppas på någonting, men förväntar mig ingenting. Och det är en skön känsla. bara leva och njuta nuuu i stunden.

Lördagen fortsatte med att jag träffade mitt ex "tysken" lunchade , handlade jeans och åkte fin-bil. Kände mig glowing hot efter gårdagens kväll och det roliga är att andra också ser det... blickarna vämer! kvällen bjöd på ett besök från "mr upptagen" och det var inte så uppskattat som han kanske trodde. Mest ångest... men det orkar jag inte skriva om nu...en anna gång.

Ja, och idag vart det en tur till Solna centrum och det där jävla pipet ,för att inhandla mina timberland kängor, som jag ska lämna tillbaka då jag inte känner att det är helt rätt."mr upptagen" mötte upp mig och vi åt lite lunch ihop. Skulle möta upp Nerdey men ställde in då jag kolappsat i min soffa. har dock myror i brallan och vill städa i lägenheten. Får se hur det går med det.

Tjejer vill ni komma på middag på i veckan?säg en dag som passar!

tjingeling eller toodles
/Sexey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar