onsdag 16 september 2009

Lunchrapporten.

Nu sitter jag hemma på min lunch och har lyckats trycka i mig en stor fläskig laxbit med gräddfilssås och potatis i ett nafs. Mat är en fin sak med livet. Blev så fundersam på varför Sexey inte vill gå på Naturhistoriska. Det är ju det roligaste muséet! Däremot har jag fobi för Medeltidsmuséet och Sjöhistoriska. Mina pedagogiska föräldrar som vägrade låta oss titta på läskiga filmer när vi var små tyckte däremot att det var lämpligt att gå med oss på olika muséer. Fin tanke tills vi kom till galgbacken på Medeltidsmuséet, eller fick se målningar av barn med avskjutna lemmar på Sjöhistoriska. Dessa besök återkommer fortfarande i mina mardrömmar. Tänk vad mycket i livet man kan beskylla sina föräldrar för! Känns rätt bra faktiskt.

Idag ska jag göra någonting som känns lite obehagligt. Jag ska söka in till mina systrars kör. Det är lite press där - jag vill liksom inte vara sämre än mitt eget kött och blod. Känns lite som insökningen till Adolf Fredrik all over again.

Nu ska jag snart ner och lasta upp varor igen. Oj oj oj. Voi voi voi. Det blir grejer det! Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb. Ibland är armarna bara en aning trötta.

I miss you girls like a fat kid misses cake,
Fred och kärlek,
/Drugey.

3 kommentarer:

  1. Drugey, nathistoriska ska jag redan till;) har en underlig date dit hihi.
    Men alla andra muséer går bra som sagt.
    vill vi boka en date alla tjejer?!gå på ett museum och ät alit emiddag ho mig eller nåt:)?

    SvaraRadera
  2. eller så är museum sisodär vanligt att roa sig med när man är i facket 0-67 år. men middag låter bra, kanske tar med mig twilight filmen så kan vi verkligen gotta oss (:

    SvaraRadera
  3. who tells you he is not 68?!;)
    i like elder men! yammi

    SvaraRadera