tisdag 29 september 2009

Hos Sexey.

Det är mycket saker som är speciella med Sexey. Hennes hem där dörren alltid står öppen är en vacker plats här på jorden. Hennes vana att helt spontant bjuda över en sexig granne till vår tjejmiddag en annan. Helt enkelt - det är aldrig tråkigt i hennes närvaro.

Tidigare idag var jag och träffade en gammal fin vän som jag inte sett på tre år. Sist vi sågs stod jag och vinglade på mina studentklackar med lite för mycket champange innanför klänningen. En hel livstid sedan, och samtidigt hittar vi fortfarande vägar tillbaka tillvarandra i samtalet. Vissa vänskaper dör aldrig. Jag mår bra av att tänka så. Av att det finns saker som inte går att ta kol på, som inte ens tiden kan rasera.

Jag har många fina vänner och undrar ibland vad jag gör för att få ha det. Det är lätt att känna sig överskattad i ett sammanhang som mitt. Jag skulle inte byta dem mot Brad Pitt eller George Clooney. Jag skulle inte ens byta dem för en natt med Zac Efron. Det om något borde ju bevisa min stora tacksamhet.



Nu ska Sexey bjuda mig och Nerdey på mat.
Fred och Kärlek!
/Drugey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar