måndag 21 september 2009

Arbetsmyran

Uppdatering efter en fartfylld men ganska trög helg.

Det kan inte vara bra att jobba såhär mycket, eller? Funderade på uttrycket "arbeta för att leva" eller "leva för att arbeta"...
Tar man en titt på det så blir det självklara, för mig iaf, "arbeta för att leva" och det är egentligen för att det är en norm. Sedan tänker jag på det lite mer och visst! Jag vill arbeta för att kunna leva, men jag lever ju för att arbeta också! (Haha nu blir det nästan som en ordlek... )
Saken är den, att jag inte kan se mig själv leva ett liv utan att arbeta. Jag utvecklas och sysselsätter mig om dagarna. Att gå omkring och ha, låt säga, obegränsat med pengar och friheten att göra vad jag vill...varje dag! Klingar för mig som ett ganska tråkigt liv. Jag skulle visserligen vilja ha massor med pengar och resa en hel del! Men jag skulle även om jag hade så mycket pengar, välja att arbeta iaf 80% med någonting jag brinner för och med människor. Just för att hålla fasta rutiner i vardagen och stimulera hjärnan lite.

För att komma till saken, jag har ett heltidsjobb med ett ganska stort ansvar kring ekonomiska frågor.Det tar en hel del på krafterna bara att jobba där....Medan jag samtidigt håller på att ta mitt körkort.
Jag älskar mitt gym! Har jobbat lite extra där i snart 6 år och nu har dem en kris med för lite personal, då jag fått jobba alldeles för mycket. I helgen jobbade jag 12 på lördagen och 6 timmar på söndagen. Alltså har jag jobbat 58 timmar den här veckan. Jag orkar inte! Det är inte humant att göra det. Och på det så ska jag hinna träna 4 gånger i veckan, träffa vänner och vara pigg!
Näe, nu ska jag vara ledig på helgerna framöver och dessutom ska jag unna mig en semesterdag så jag får en långhelg:)

"mr hello" Träffade min pappa i helgen... dem diggade varandra:) men for what reason do i care?!han vill ju inte ha nåt förhållande ändå.

Tränade med min syster igår,boxning! Min kropp gör sååå ont idag och jag har svårt att röra på mig utan att gny av smärta.

"amerikanen"bjöd ut mig på date på tisdag, men jag har ingen lust att träffa honom så jag ska säga att "im getting serious with someone ,so i think dating you would be a bad thing"! Det får han fan ta!eller?!

Nu måste jag jobba jobba jobba....

Tjejer!Tack för i lördags! ska vi fika i veckan?! när kan ni?

puss

arbetsmyran
/Sexey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar