onsdag 16 september 2009

Mogi IRL

Tror inte att jag hunnit skriva att jag faktiskt såg Mogi in real life!! Samma dag som jag åkte ner hit! Sjukt sammanträffande eftersom jag bara typ två dar tidigare inte hade en aning om vem hon var..

Känns som att jag har upplevt så mycket saker här nere under min första vecka som österrikare... oioioi! Och som svensk är man liksom inte van vid grejen att hela tiden ha folk runt omkring sig heller! Man är liksom van vid att kunna stänga dörren omkring sig när man känner för det! Visst, jag älskar att umgås med folk, men när den enda stunden på dan som man får sin ensamtid är när man gör nummer två.. tycker jag nog att det gått snäppet för långt!

Har verkligen haft tur med min rummis dock, hon en jättegullig tjej från Portugal som liksom är så där lagom! Hon är ordentlig men inte pedantisk, hon pluggar men är inte en pluggis och tycker om att festa men är liksom inte ute varje kväll! Lagom liksom! Plus att det är ganska skönt när man skypar att hon faktiskt inte förstår svenska..

Så, ikv bär det av till en karaokeclub där alla utbytesstudenter har gratis inträde och drinkar för 50 cent styck! Hejudamej säger jag bara, kan bli livat!

Låter som att ni har det underbart hemma allihopa, och eftersom min röst kanske blir avgörande röstar jag för naturhistoriska hehe! Och lycka till med hisstraumat nerdey, ingen som kan filma dig?!

// Perdey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar