onsdag 30 september 2009

Kära läderbyxor!

Ber om ursäkt för URUSEL update, men de senaste dagarna har jag spenderat på halvsunkiga hostels i kroatien, om nu det funkar som undanflykt! Blir däremot så glad varje gång jag läser om era äventyr på hemmaplan, även om jag blir lite avis för att jag inte kan vara där och dela dem med er... 

Istället får jag ge mig ut på egna äventyr här nere i sydeuropa! Tidigt i fredags morse styrde jag kosan mot Kroatien med nyfunna vänner (en svensk, en engelskkvinna, en amerikan och en kanadensare) en mix som fungerade oväntat bra! Med buss är det fem timmar härifrån till Zagreb, kroatiens huvudstad men ingen världsmetropol direkt! Så efter ett dygn där åkte vi (via en underbart vacker nationalpark) vidare ner till Split. Ytterligare fem timmar på en buss, men det var det SÅ värt! Sol, bad och drinkar i två intensiva dygn! Helt sjukt att ligga i bikini i europa i slutet på september liksom. Men nu är jag iaf "hemma" igen, välkomnad av falafel och billig öl. Trodde att jag skulle leva på schnitzel den här terminen, men liksom i Tyskland finns det gott om folk från Turkiet här, så istället stoppar jag i mig en hel del falafel! Yum!

Och imorgon får jag finbesök i form av pöjken min! Resten av utbytesstudenterna drar till oktoberfest i 48 h med ett "partytrain"... Säkert hur kul som helst, men jag känner mig ganska nöjd med en weekend på hotell med min karl istället! 

Älskar bilden på er nedanför, ni ser ut som sexeys hela bunten....!
Nu ska jag kila ut i köket för lite pre-oktober-fest-partying innan de andra åker haha,

Kärlek och kramar till er alla// Perdis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar