onsdag 9 september 2009

God(fotbolls)afton

0-0 efter första halvlek mot sop-malta! Ha!

Jaja, nu har jag tjatat nog om sport. Ska tjata vidare om något annat, nämligen skolan och dess trevliga byråkrati. Jag bytte skola denna termin från Uppsala Uni till Stockholms. Inga konstigheter, jag sökte bara till Stockholms och har nu gått tre veckor där. MEN idag när jag kommer hem från en lång dag möts jag av ett mail från min före detta skola där dom säger att dom har märkt att jag inte har sökt till dem till denna termin och vill därför att jag ska ansöka om att få sluta. Alltså... Fritt land? Jag har inte sökt till er; Acceptera! Jag måste gjort ett jävla intryck eftersom dom efterlyser mig på det här viset. Men helt seriöst, ska man verkligen behöva ANSÖKA om studieavbrott??! Och till på köpet informerar dom mig om att om jag ansöker om studieavbrott och får det beviljat (ja, dom måste bevilja det också... Vad ska dom göra annars, röva bort mig från SU och kedja fast mig på ekonomikum i Uppsala?!)ja då är jag inte välkommen tillbaka!

Ja här bränner man broar som aldrig förr. Akademiska, byråkratiska LÅTSASBROAR

Nu: fotboll, käk och mjältbrandsbrev till Uppsala

Peace out/ Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar