torsdag 10 september 2009

Elo Sunshine.

Nu sitter jag på golvet i min och min karls lägenhet och väntar på att mitt bröd ska jäsa och att tvätten ska torka uppe på vinden. Känns lite som hemmafrusgöra men det är väl på sätt och vis det jag är idag. Mer hemmabrud i och för sig. Inte så mycket fru över mig.

På tal om att jag är försökskanin så börjar jag återhämta mig efter blodutgjutelsen på Huddingesjukhus i tisdags. Eftersom jag har paniksyndrom (helt fel forum att diskutera här, ändock) fick jag vara med i något sorts forskningsgrunk för att man tydligen har hittat knäppgenen(!) och ska hålla på att mixtra med den. "Är du intresserad av att vara med?", frågade doktorn som egentligen inte vad så snygg men liksom blev lite snygg för att han var läkare. "Hell yeah!", svarade jag, varpå han blev helt överlycklig, gick ut i korridoren och ropade på alla sina kollegor som om jag hade sagt jag till att donera mitt hjärta eller något i den stilen. Det visade sig att de hade haft ytterst svårt att få ihop människor till studien. Tough luck att försöka få ett gäng kroniskt panikslagna patienter att lämna blod.

Igår var jag på besök hemma hos min älskade storasyster och hennes gubbstruts enda ute i Täby. Riktigt mysigt var det, jag fick bullar och te som dragit i exakt tre och en halv minut. Vi pratade och hon lyckades övertala mig om att jag ska söka in till teknologkören nästa vecka. Jag har aldrig varit mobbad men jag känner på mig att det här är rätt väg att gå om man som estet och litteraturvetare vill känna sig galet utanför. Jag vet inte vad en derivata är eller vad man har den till och jag har varken bockskägg eller för korta byxor. Det känns lite oroväckande på något vis.

Och på tal om killar i Tokyo Hotel med ögonskugga säger jag: Hm. Klart att det är kul att man får se ut som man vill, speciellt i Tyskland. Jag menar, det var inte så länge sedan man blev skjuten i nacken bara för att man hade en dreidel i fickan - men samtidigt. Njäe. Jag skulle inte vilja hångla upp någon som hade mer smink än jag. Det känns inte så tändande. Är de förresten asiater eller har de bara sminkat sig för att se ut som asiater?

Jag känner mig nämligen väldigt skeptisk till de där asiaterna.

Kärlek och fred,
/Drugey.

1 kommentar:

  1. dem är inte asiater... dem bara försöker vara det:)
    /sexey
    PS
    :att komma ihåg är att exet är tysk...småsyskonen var galna i dem här pojkarna för redan 5 år sedan.... så jag har KOLL!

    SvaraRadera