torsdag 19 november 2009

"Who am I? That's a secret I'll never tell"

Å Peardey, du fick en kväll i Serenas värld! Det låter verkligen som att kvällen var direkt tagen ur Gossip Girl! (Jag har serien på hjärnan efter gårdagens maraton på 4 avsnitt...)

Själv är jag jävligt förkyld och har varit det hela veckan. Har inte rört mig mer än mellan sängen och soffan, och med undantag toaletten och köket på hela veckan i stort sett. Det är något som är skönt med att vara student, men missar liksom inte så mycket om man är sjuk, i alla fall inte en vecka som denna då jag nästan inte hade något schemalagt. Varje gång man är förkyld och INTE har feber är man så glad! Feber har ju en tråkig effekt på en som ni vet, och slipper man det och "bara" är förkyld så är livet så mycket enklare! Så det är jag glad att jag har sluppit i alla fall. Positive thinking!

OBS, klagosång coming up:

Jag tentade för tre veckor sedan av halva terminen, och det gick bra (fick svar igår) och nu har jag därmed inlett andra halvan av kursen. Förra delkursen var väldigt enkel tyckte jag, jag behövde knappt plugga till tentan och ändå gick det bra. Alla som har läst kursen innan säger att andra delkursen är så hiiimla intressant och mycket roligare än den första. "Soft" tänkte jag. Men så var det ju inte. Makro (som jag nu läser) är ju SJUKT SVÅRT! Det är något otroligt svårt med att läsa "matte" dvs grafer och långa formler, på ett ologiskt och omatematiskt sätt. Aldrig siffror, bara bokstäver, omskrivningar och framförallt löst gjorda antaganden som gäller lite ibland när det passar. Och så lägger vi till en dålig föreläsare på detta, och saken blir inte bättre. Jag kreverar! Jag får statistik-flashbacks, och det vet ju du Peardey att den kursen inte var a walk in the park. Jag känner mig så puckad att jag struntade i att skriva duggan som var i förrgår. Insåg att det var bättre att inte skriva den alls än att se sin okunskap svart på vitt.

Ångest hej!

On the upside fick jag drömma att jag skulle på lyxkryssning till Mexico! Drömmen slutade dock med att mammas väninna tvingade mig att knivhota ett barn/en dvärg. Ni ser, det är motvind just nu, även i drömmarnas värld!


Tag mig hit:


Peace/ Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar