fredag 6 november 2009

"Don't wanna die in a car crash..."

Amen Drugey, du och dina lucious lips kan dra åt skogen! DU och min nya idol kan ju hångla lite med varandra och få multum för den filmen online. Nej, nu är det jag som går och trycker läpparna fulla med random utfyllnad omedelbums!

(nej ja är varken missunnsam eller avundsjuk av mig...)

Hade just körlektion nr 6, och det gick väl sådär. Igår körde jag med killen och efter en stunds körande utbrast jag glatt "jag kör ju för faen BIL!!!!!" för det gick så sjukt bra! Så idag på körskolan gick det bra till en början, men det är så satans svårt att hålla reda på allt. Huvudled? Regler i korsningar? Rondell med trafikljus både på väg in och ut osv. Jag inser att detta är något jag kommer tycka är busenkelt om bara några veckor kanske, men alla är vi barn i början. Och jag gillar verkligen inte det! Jag vill vara bäst, bäst, häst!

Det värsta är nästan att många andra dårar i trafiken som till skillnad från mig faktiskt har körkort inte kör mycket bättre än mig. Jag skulle svänga vänster i en liten korsning, och vips kommer en bil i körfältet jag ska korsa i alldeles för hög fart. Jag har redan börjat svänga och tänker hinna undan innan han ska rakt fram. Men han ska inte rakt fram, utan svänga vänster (från sitt håll). Men han blinkar först när han har svängt halvvägs! PLUS att han kör in i fel körfält, dvs nästan rakt in i min bil. Sådana relativt små företeelser i trafiken ger mig seriöst hjärtattacker. Det är skönt att köra med en erfaren körskollärare, han blir aldrig rädd i sådana situationer. Dock blev han förbannad på gubbstrutten i andra bilen, men det var ju helt befogat!


Nej nu ska jag försöka få ner pulsen, är fortfarande hög på adrenalin från mina nära-döden-upplevelser! Och imorgon blir det jobb för första gången må månader, ska bli båda kul och välbehövligt.


Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar