onsdag 4 november 2009

mörkret är långt

Drugey.... vi ses på lördag. Då ska vi mysa och göra det vi behagar den kvällen:)kanske dansa loss eller bara mysa i soffan med ett glas vin.

Jag försöker att inte tänka framåt... på hur lång tid mörkret kommer hänga över våra axlar. Jag går i en slags tomgångskörning där jag bara är. Det blir så mycket lättare att stå ut då. Dessutom vet jag inte riktigt vilken årstid jag är som lyckligast i... jag upplever att jag kankse tom blir mer nedstämd på våren. Den förväntas vara så underbar och mjuk. Själv ser jag det mer som att hundbajset som legat under snön tinat upp och luktar illa, kisset med... alla "ska"bli kära och studsa fram , lite lätt på foten.
Elle så är det så att jag har otroligt svårt att vänja mig vid förändringar. Det spelar ingen roll om det är för att jag möblerat om , flyttar, köper nya möbler, byter arbetsplats osv.
Jag nämnde tidigare att jag var på ikea och köpte möbler,jag kund einte sova ordentligt på 2 nätter för att det var lite förändring i lägenheten. Det är ganska jobbigt. Och när då årstiden ändras så blir jag ganska orolig i kroppen. Men jag vänjer mig efter ett tag och då känns det helt okej, höst som vinter ,vår och sommar:) alla tider har sin charm, eller hur? Den här hösten har vart helt fantastisk med alla fina färger på löven och en sol som lyser upp dem. Nu har den "riktiga"höste kommit och det är snöblandat regn och isigt i luften, jag hittar nog charmen med det när jag vant mig haha då kan man ägna sig åt säng/soffliggande efter träningen och inte ha dåligt samvete.

Igår körde jag halkan på gillingebanan! Det var kul och klarade det! Det var jag och 9st 17-18 åringar som skulle köra. Blåsta tjejer som skrek i radion och Mr benjamin som satt med mig i bilen. Han berättade vid något tillfälle att han hoppade av skolan nyligen. Jag frågade såklart varför, varpå han svarade att han hade "några alvarliga diagnoser" som gjorde att han inte kunde plugga ordentligt!!! Där satt jag och körde i 90 och skulle tvärnita på is. WHAT! Jag (så nyfiken jag är) frågade såklart vad efter inbromsandet. DAMP och ADHD..... Kändes tryggt där när han skulle köra. Skämt och sido han var ganska lugn men en sådan person är inte alltid så förutsägbar och i en sådan situation kan det bli illa.

Imorse hade jag körlektion och fick psykbryt och grät av trötthet och tidiga mornar samt att jag inte känenr mig redo att köra upp... så jag har bokat fram mitt uppkörningsdatum och teori... 1 och 4 december smäller det!
Usch jobbigt när man bryter ihop sådär. Men nu känns det bättre:)

Bellas, vi ses på lördag.
Love you!

och drugey!tack för det fina kortet det värmer:)
/Sexey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar