fredag 13 november 2009

Kli på gymmet.

Igår var jag med om en mindre lustfylld upplevelse. Mitt när jag står och springer på gymmet drabbas jag av en enorm kliattack, låt oss säga, på helt fel ställe. Vad gör man? Jag ville inte sluta springa eftersom det vore fusk, hade målet inställt på fem kilometer och att ta en klipause vore lika med förstörd rytm. Så nej, jag höjde tempot och sprang utav bara fan. Oj vad det gick fort! Det är märkligt att det inte finns något annat ställe på kroppen där det kan klia så mycket som det kan göra i hembygdsgården. Att en kille sedan bara skulle kunna klia lite utanpå skjortsen utan att någon skulle höja på ögonbrynen känns dessutom tämligen orättvist.



Idag ska jag ha krokilektion på fyra minuter i skolan, men jag har kommit fram till att kroppsstrumpan får vänta. Är lite rädd för att det ska spricka i grenen eller något i den stilen när jag står och tänjer. Vore inte alltför angenämnt. Istället blir det jeans och trikåtopp från American Apparel. Har klassen tur blir det lite kyligt i klassrummet och de får möjlighet att avteckna åtminstone lite bröstvårta. Vi får se hur det går, det här äventyret.

Hoppas inte på en bättre helg den här veckan, men misstänker att det blir svårt att få en sämre helg än min förra. Fred på jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar