söndag 29 november 2009

Skärpning läderbyxor!

Jag saknar er så förbannat att ni måste skriva lite, det behöver inte vara mycket, men i alla fall lite granna så att jag vet vad ni har för er!

Igår var jag på ett mycket trevligt födelsedagskalas med pepparkakstema vid Telefonplan. Dessvärre åkte jag fel på vägen dit, västeromvästertjej som jag är, och gick av vid Midsommarkransen och promenerade i en timme innan jag kom fram. Alla hus såg likadana ut! Till slut stötte jag på ett gäng norrlänningar som hittade bättre än jag och eskorterade mig till festen. Där dansade jag natten lång, nästan, till jag plötsligt blev personlig assisten åt Peter som fått i sig betydligt mer än vad kroppen mår bra av. Allt slutade i en riktig blodig historia och jag har än idag ont i armarna av kraftansträngningen som ligger i att bogsera en person som väger dubbelt så mycket som jag från en lägenhet till en annan.

Idag har jag varit på mammas konsert i Tyska kyrkan men jag kan inte riktigt påstå att någon adventsstämning har infunnit sig. Kanske kommer det successivt, vi får hoppas på det.

Vad händer med er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar