tisdag 24 november 2009

The slower, the better

Jag kör lite bloggmarathon, allt för att slippa dödens bok (plugg).

Mitt favoritdjur är sengångare. Dom är ju bara för roliga! Dom sitter uppe i träden och äter någon speciell typ av växt som gör om helt drogade (djurens svar på heroinister)! Dom sover 18 timmar om dagen och rör sig bara om dom måste, och om dom rör sig går det helt sjukt långsamt! Om dom blir jagade av något rovdjur kan dom "springa" 4 meter i minuten. När jag var i Amazonas hittade vi en sengångare högst upp i ett träd (kanske 10 meter upp) en dag när vi var ute och åkte båt. Vi skickade upp en djungelpojke i träden för att hämta ner den (!!) och vad gör slothen då? Jo den släpper taget om trädet, och PLUMS säger det i floden bredvid båten! Det är nämligen deras flyktväg! På första bilden är den vi fiskade upp från amazonas (nej den är inte död eller skadad, den ser bara så ut!) och den andra är på två sloths i lite bättre form i fångenskap, också någonstans i Peru.




Men det var inte set jag skulle skriva om, utan jag tänkte skriva en önskelista till tomten. Jag vill ha ett husdjur, och nöjer mig inte med någon gammal katta inte. Nej, jag har siktat in mig på en Slow Lori! Dom kan till och med få maskar till middag att se gulligt ut!



Nu ska jag hålla tyst resten av dagen MINST, jag lovar.

Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar