onsdag 18 november 2009

Macroons och drinkar


Idag vaknade jag med sprängande huvudvärk och ångest. Man kan kanske säga att jag var bakis helt enkelt. Men det var liksom inte den där vanliga bakisångsten över att man druckit alkohol och inte gör ngt vettigt av sitt liv. Imorse vaknade jag med ångest över att alla kvällar inte kan vara så roliga som den jag upplevde igår! Så här gick det till:

Genom en svensk kille från sthlm blev jag bjuden på middag och drink igårkväll hemma hos en österrikare. Och detta är inte vilken österrikare som helst. Jag hade träffat Ken förrut, så jag visste att han var en homosexuell 30-åring med filipinskt ursprung som lever ett riktigt jetsetliv. Det var som tur var ingen överraskning. Hans lägenhet var som hämtad ur ett av de här inredningsparets "simon och simon" eller vad de nu heters program, dvs den passade Kens extremt bögiga personlighet som hand i hands"Ken" (hö hö). Men iaf, det första jag ser när jag går in i lägenheten är Beas kusin från Hamburg, Oscar! Jag har träffat honom ett par gånger förrut, senast nu när Bea var och hälsade på för några veckor sedan så jag vet ju att han också bor i Wien, men ändå, Det var bara så otippat! Av sju pers på en liten middagsbjudning hos en bög liksom!
Men anyways, efter middagen hade Ken skrivit upp oss på listan till en invigning av en utställning på auktionshuset i Wien. Typ som Bukowskis i sthlm. Otroligt roligt, kändes ungefär som ett event som de brukar visa bilder från i svensk damtidning haha. Österrikes socitetstanter liksom. Men fri alkohol och tilltugg och efter någon timma öppnade de nedervåningen med stort dansgolv och öppen bar. Vet inte hur många strawberry daquiries jag svepte i mig. Och sådana där macrooner gick dom och bjöd på, kommer lätt att bli min nya passion..
Vet inte riktigt vad som gjorde det, det trevliga sällskapet, gratis drinkarna, tilltugget eller den häftiga miljön.. men allt kändes bara så perfekt!
Hade kul varenda sekund, träffade så mkt kul folk och ville aldrig att kvällen skulle ta slut!
Så imorse vaknade jag med huvudvärk och ångest. Tillbaka i verkligheten med en lektion klockan tio. Varför kan man inte få gå på socitetsfester och dricka gratis bubbel varje kväll?

Nåväl, ikväll uppskattar jag iofs sjukt mkt att få ligga hemma i min säng och kolla på Gossip Girl. För tänk om man var TVUNGEN att gå på sådana tillställningar varje kväll. Skulle nog vara sådär lagom kul. Så när allt kommer till kritan är jag ganska nöjd med att mitt liv förgylls med roliga happenings bara ibland.

XoXo// Perdeygirl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar