fredag 13 november 2009

Ho ho ho hockeyfrilla

Åh äntligen fredag!!

Har haft en rätt jobbig vecka om jag får säga det själv. Har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv av okänd anledning. Har däckat ofrivilligt så fort jag satt fot innanför dörren i stort sett. Men nu ska det vilas!

Väcktes imorse före 7 (!!) när jag inte skulle upp förens 8.45 (och sömnen var som ni förstår av föregående styckes klagosång högt värderad) av att min mobil ringde. Yrvaken, förvirrad och lite skeptisk svarade jag inte (okänt nummer), men hade sedan fått ett meddelande på mobilsvar. Det är då min körskollärare som säger att jag har lektion kl 7 men att jag inte är där, men att han ska vänta lite till. FUCK tänker jag först, springer upp som en toka för att slå på datorn för att titta om detta kan stämma, men inser sen att jag aldrig skulle boka en körlektion klockan 7 på möra. Plus att jag faktiskt ytterst sällan glömmer bort saker då jag för in allt slaviskt i man kalender. Hur som var det ett mindre trevligt uppvaknande eftersom jag blev osäker på om jag kanske faktisk hade bokat den tiden. Och kommer man inte får man ändå pröjsa 500 spänn, och jag har roligare saker att sprätta iväg dom pengarna på vill jag lova. Jag loggade in och det var mycket riktigt så att jag inte hade bokat tiden. Puh. Så med vetskapen att jag på så sätt hade "sparat" (ehrm..) 500 kronor tog jag en tripp på stan efter skolan idag och gjorde av med pengarna på några plagg. Samtliga svarta. Kalla mig svarta madame, por favor.


På hemvägen hade jag mot min vilja sällskap med en mellanstadieklass och den erfarenheten gav mig, förutom huvudvärk, en om möjligt ännu starkare övertygelse om att låta sin son ha hockeyfrilla borde klassas som vanvård av barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar