torsdag 26 november 2009

Torsdagstal.

Idag var det återigen dags att hålla tal i retorikkursen, och jag har sällan varit sämre förberedd. Trots det gick det hela ganska bra. Det känns lite som om jag har en överlevnadinstinkt som sätter in när jag känner mig osäker som får mig att liksom skärpa mitt annars så luddiga sinne.

Efter talet åkte jag till Fridhemsplan och fikade på Café Anna med min gamla elev och numera vän Alexander. Mycket trevligt och givande. (Och nej Sexey, det faktum att jag hellre har sex med en femtonåring har än en femtioåring är helt irrelevant i sammanhanget. Det var en diskussion om pest eller kolera snarare än prinsess- och marrängtårta för åtminstone ena parten i diskussionen.)Café Anna hade fått sig ett ansiktslyft men var fortfarande lika trivsamt trångt och som under våra kungsholmenår.

Ska vi göra något i helgen? Jag känner för lite rajtan tajtan faktiskt. Men Sexey kanske fortfarande befinner sig i Wien? Och Cooley - har du fullt upp? Får väl dansa med mig själv i värsta fall.

Tanzen und zingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar