torsdag 19 november 2009

Gärdet egna Nigella


Kära läderbyxor världen över (; Jag gjorde en sådan sjuk grej i går kväll. Sitter hos mig med en klasskompis och ska på något sett knåpa i hop en redovisning av Shakespeare. Under loppet av fyra timmar har vi ätit lite mat, druckit två flaskor vin och skrivit två meningar var. Inser sedan att vi skrivit om samma sak. Det går inte bra för att vi är fulla.
Hon vinglar hem och jag blir sugen på ngt sött. Ska a la Nigella svänga ihop en kladdis med extra mycket kakao, men det blir istället en grynig röra som smöret har runnit ut från. Äter ändå.

Sen kommer salt suget! Eftersom det regnar ute får jag väl göra egna chips tänker jag. Börjar skiva potatis i tunna skivor och hettar upp olja. Vad jag inte förstår är varför just min olja betedde sig som flubber på äventyr. Fick täcka mig i handdukar och försökte närma mig den kokheta oljan som stänkte ner mitt kök. Potatisen stekte jag istället i panna. Åt självklart upp det hela.

Sen e de ju så jobbigt att vakna upp nästa morgon och skåda köket. Inte en vacker syn.

Mys fika hos drugey i dag. Det var ngt mer aptitligt än de jag kokar i hop i bland (:

POSS

Nerdey

p.s i morgon har New moon premiere d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar