lördag 14 november 2009

Taxkvinnan.


För alla de därute som inte än lyssnat på kents nya album "röd" på spotify - gör det eller skjut er! Det finns inga andra alternativ. Jag måste skapa något vackert med isola-tema som jag kan tatuera in snart. Det har gått alldeles för många år av idétorka för det nu.

Jag hade några väldigt lustiga och stenhöga kunder på mitt jobb nu ikväll. Två rätt geeky-looking dudes i vår ålder som kommer in och bara garvar luft åt ingenting. Typ: Vill du att jag tar blåbärspajen på ett separat kvitto? - Och där efter inget svar utan bara asgarv. Den ena killen är lite mer sansad och frågar mellan skrattsalvorna vad den andra killen håller på med, eftersom han står där och gör bort sig rätt rejält. Jag ser undrande på honom där han garvar och frågar vad han har rökt. Han bara fnissar fram kanske den konstigaste förklaringen någonsin. Ja det är sant, han säger verkligen: Det är nog bara att jag har blivit frisk från den nya influensan. Så tar han sin blåbärspaj och går. Kvar står jag med världens mest konfunderade min bakom kassan. Jaha.

Det kommer mycket märkliga människor till Coop. Mannen som tror att jag och prins Carl-Philip är förlovade är ju alltid lika roande. Idag köpte han en flaska med kapsyl som han ville att jag skulle öppna. Jag sa att jag inte kunde det för att jag inte hade någon öppnare men att min kille kunde öppna flaskor med tänderna (vilket han faktiskt kan). Då svarade mannen: Var kan prinsen tänkas ha lärt sig något sådant?

Vad svarar man på sådant? Jag vill inte döda hans dröm om att hans favoritkassörska faktiskt ska gifta sig med prinsen. Kanske vill jag inte döda min egen dröm om detsamma. Säg vad man vill om det men Carl-Philip är het, odiskutabelt het.



Inte min Marky Mark, men het.

Snart är det myskväll! Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar