onsdag 24 februari 2010

Wednesday

Hej alle!

Känns som detta kommer bli ett spretigt inlägg, har många små saker att säga. Here we go!

Är det någon av er som också är nyhetsmorgonsjunkie?! Jag sitter varje morgon, utan undantag, framför nyhetsmorgon. Mitt hela fokus ligger inte där, jag har ju även datorn igång och en kopp kaffe i handen, men ändå. Tycker det är bra, man får nyheter (bra eftersom jag inte har någon dagstidning!), intressante intervjuer och lite musik. Sen att mina morgonrutiner tar cirkus 5 timmar varje dag är en annan sak. Är det någon annan som också har det problemet? Det är väl till största del den här satans datorns fel. Man sitter och klickar runt lite. Bloggar, kurshemsidor, fb, OS-sidan på aftonbladet osv. Denna aktivitet äter lätt upp många timmar varje dag! Ska verkligen försöka bättra mig på det. VÅGA STÄNGA AV DATORN! För är den på där i bakgrunden hör man fläkten gå och man dras omedvetet till den. I’t a drug, people! Hur som, tillbaka till nyhetsmorgon, det är uppfriskande att se Jenny (programledare) intervjua folk på engelska. Hon har inte det bästa uttalet man har hört, men hon har ett grymt ordförråd och ställer rätt frågor på att proffsigt sätt. Det finns inget värre än att se någon intervjuare som gör minst tre fel varje mening och som inte kan formulera vad den vill säga, intervjua någon världskändis. Kunde de inte hitta någon bättre, tänker jag ofta. För inte bara är det jobbigt att lyssna på, utan den som blir intervjuad känner också att den måste prata jättelångsamt och tydligt för att intervjuaren ska förstå. Så då får vi en platt intervju. Trist.

Bra början på inlägget, kort och koncist om ett väääldigt intressant ämne! Not.
Pördey, kan du inte berätta vad ni skriver er uppsats om?!
(ps. Anna Anka kommer på nyhetsmorgon nu, haha)
Dagen bjuder på: nybakta frukostbullar som strax ska in i ugnen, lite juridik om fastighetsrätt, finansiering (Pördey, först NU förstår jag varför vi var tvungna att pina oss igenom statistiken! Tur att det inte var helt förgäves.) och sen ska jag försöka hoppa i säng tidigt, för imorgon bitti kl 06.00 är det kvartsfinal i hockey, Sverige – Slovakien.
Måste måste måste gå och klippa mig också. Men jag hatar det! Tror jag har frisörskräck, haha! Någon som har tips på en bra, inte allt för dyr frissa här i stan?

Fortsätter mina icke-sammanhängande, spretiga, meningsfulla inlägg senare. Tchüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar