tisdag 23 februari 2010

Små händelser från starten på veckan

Igår fick fjärrvärmen i huset för sig att tillvaron var för tung och bestämde sig för att ge upp. 10 härliga grader hade vi i huset under natten. Min granne sov i skidunderställ, pappa i 2 st ylletröjor och själv låg jag med fleecetröja, raggsockor, dubbla täcken och dubbla filtar. Och frös. Brrr, kallaste vintern sedan januari -87 säger de på tv. Och jag ska säga er (som höll till i er mammas mage på den tiden) att då var det kallt.

Imorse påväg hem till min uppsatsbuddy Stina, gick jag förbi vår kära gamla skola. Känns det inte som evigheters evigheter sen vi hängde i korridorerna och lyssnade på blommans tugg och på bondes roliga röst? Och kommer du ihåg Snuff-friday drugey? Det var tider det, tänk så unga och fjuniga vi var! Nåväl, plötsligt väcks jag ur min morgon-nostalgi-dröm av en skarp smäll! Min första tanke var BOMBATTENTAT! för det yrde upp mängder av snö ca. 5 meter framför mig! Men ganska snabbt förstod jag att det inte var al qaida som var i farten, utan ett däck på buss 3 som smällde precis bredvid mig. Few, ibland får man känna att man lever.

Hahaha och vill ni veta vad jag gjorde i helgen? Jo, jag spenderade två dagar på ICA Maxi för att få kunder att svara på vår enkät till uppsatsen! Fick in så många svar som vi behövde efter många turer... men fy fabian vad hemskt det måste vara att jobba som telefonförsäljare eller sån där rödakorset-arbetare som stoppar folk på stan! All cred till dem som står ut, nästa gång ska jag bemöta dem lite trevligare!

Ta hand om er i vinterkylan vänner. På fredag ses vi och värmer varandra hos drugey, tjodiladelitihooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar