torsdag 25 februari 2010

Ego girl?



Kontrasten mellan mitt och Cooleys inlägg blev så galet så jag kände mig som en riktig Ego girl!

Barnen i afrika, depressioner, självmord och sådant i kontrast till jag, mitt mål,mina tankar!

Om man mår bra av att se sådant så ska man absolut se det!
Jag känner sådant medlidande bara jag ser en lodis på gatan att jag kan börja gråta ibland... eller en liten gammal ensam person som konkar på matkassarna och ingen hjälper till, så jag bara väljer att inte rikta tankarna ditåt.

Det är dock viktigt att ha vetskapen om att det finns sådana problem! Men jag väljer att inte tänka på dem så ofta.För då dras jag ned något enormt.
Jag har blivigt väldigt kritiserad över att jag inte tittar på nyheterna varje dag...eller läser tidningen just för att det enbart är missär och katastrof i den informationen...
Jag lovar er att jag inte undgår de problemen trots att jag inte läser eller ser dem så ofta...för det läggs ut framför ens näsa överallt ändå... media, internet,människorna omkring mig.
Jag blir kallad för obildad och lite dum!

Kom an bara!! Ta en diskussion med mig om saker och ting så ska jag allt bevisa att jag inte är dum eller obildad!

Kan jag i mitt arbete hjälpa dessa barn eller den världen så kommer jag göra det....trust me!

Im playing for change http://www.playingforchange.se/
Med Detta bidrar jag genom att bara arbeta med det jag gör och det kanske kan förändra världen en gnutta iaf!Ta er en titt på att bli en social entreprenör.
Måste påpeka den här tjejen är den bästa talaren jag sett på länge!Sara Damberg heter hon!
Imorgon ska jag innan frisören gå på en afterwork med det här gänget, det ser jag framemot!För det är minsann positivt tänkande och verkställande för just en del problem i världen!Detta kommer tat bli ett internationellt projekt.
Anta utmaningen , läs och bidra om ni har någonting bra:)




ciao bellas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar