fredag 19 februari 2010

Nu kommer våren, det har jag lärt mig.

Tack snälla för allt snällt ni skrivit angående muntrauppinlägget (det fick bli ett ord, det kändes bäst så). Jag lovar er alla att jag suger åt mig som en svamp! Idag har jag fått reda på att jag fick C på min retorikkurs så jag är lite extra glad.

Har ni tänkt på att vintern är på väg bort? Jag vet att de säger det motsatta på väderleksrapporten, men i själen min lever ändå vetskapen om att vi inom en snar framtid kommer sitta för tunt klädda på en uteservering i vårsolen. Jag tycker om den tanken. Det finns något tryggt i det, att förändringen kommer oavsett vad alla vetenskapsmän säger, och att ingen kan stoppa den. Vi måste bara komma ihåg det.
Idag hade jag tänkt att jag skulle vara klar med min hemtenta innan jag pallrar mig ner till Coop vid fem. En timme kvar, vi får se hur det går!

Var naiva - naiviteten föder hoppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar