torsdag 25 februari 2010

Magsjuka - vilken fin födelsedagspresent!

I tisdags hade jag en jättefin dag, ungefär tills det var dags för mig att gå och lägga mig. Då kändes min mage lite märklig, uppsvälld och dan. Eftersom jag ofta är lite skum i magen tänkte jag inte mer på det, förrän jag började må kusligt illa.

Jag sov ingenting mellan tisdagen och onsdagen och sedan dess har jag väl gått på toa mellan trettio och femtio gånger. Dessutom har jag haft hög feber, legat i soffan och gråtit för att jag tyckt så synd om mig själv.

Så idag kom Marcus hem från Studentpalatset ovanligt tidigt. Han såg lite skum ut och bad om att jag skulle släcka i lägenheten. Och nu är det han som spyr och har trettionio graders feber.

Jag fyller år imorgon. Det känns väl som om min födelsedag kommer bli halvlyckad.
Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar