tisdag 16 februari 2010

Drömtolkning.

Imorse försökte min sambo väcka mig vid halv nio när han skulle gå upp. Han hävdade att jag bara skulle sova till klockan tolv om jag inte gick upp med honom, något jag naturligtvis protesterade emot. Ack så rätt han hade.

Jag har hemtenta den här veckan, ska analysera fyra analyser av Röda rummet. Istället tar jag oförtjänt långa sovmornar och står framför spegeln och fixar med mitt nya bruna hår. Det där med att sova länge är hur som helst ganska mystiskt. Det finns nämligen inga tillfällen som jag drömmer så mycket och så skumt som under mina sovmornetimmar. Imorse, eller kanske snarare i förmiddags, drömde jag följande saker:
1. Att min svägerska började snusa bara för att hennes bröder gör det. Hon så att säga tyckte att det var dags att falla för grupptrycket efter två barnafödslar.
2. Att ni på läderbyxan bestämde er för att ändra lösenordet till inloggningen och sudda ut min gubbe på sidan.
3. Att jag var fransyska, hade randig pyjamas och bodde på en husbåt.

Hur dessa tre drömmar satt ihop minns jag inte. Jag har dock några förslag. Det första är att jag var och alltid varit fransyska med randig pyjamas och därför aldrig varit en del av läderbyxan. Jag hade därför aldrig träffat min svägerska och tomheten efter mig i hennes liv hade lett henne in på förfallets steniga vägar. Det hade också kunnat vara så att jag blivit så ledsen över erat svek och min svägerskas snabba personlighetsförändring att jag brutit med allt och åkt ner till La France för att leva som fiskare (i randig pyjamas). Jag känner mig dock hur som helst förvirrad. Jag antar att läxan att lära är att man aldrig ska sova längre än till tio.
Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar