måndag 15 februari 2010

Kanske var dumt att bli brunett.

Jag har färgat håret idag, helt spontant, men nu när jag kommit hem och läst Cooleys bedrövande inlägg börjar jag kanske tveka på att jag tagit rätt beslut. Jag är nämligen brunett numera, och med tanke på hur deppigt det verkar vara så kanske jag åker tillbaka till frisören med detsamma. För att trösta Cooley så tror jag att de flesta människor upplever alla-hjärtans-dags-helgen som något traumatiskt. Jag menar - hur många kan vara glada och kära på beställning? Jag kan i alla fall inte det. Men jag tycker inte å andra sidan om några högtider. Det där med förväntningar är inte min grej.

Angående omtentan, välkommen in i klubben! Det är ingenting farligt med att prova sig fram till det går bättre. Jag har gjort det flera gånger och i slutändan blir man nog en mer harmonisk människa om det skiter sig ibland. Jag tycker att det är underskattat att krisa. Du får gärna komma hem till mig och göra det över en flaska vin, Cooley. Vår soffa får man bo på så mycket man vill.

Så lyder dagens heliga evangelium.
Kommentera gärna min nya hårfärg! Måste veta att jag inte tagit ett riktigt dumt beslut. Fred!

2 kommentarer:

  1. Skulle det vara deprimerande att vara brunett? Kan jag inte hålla med om ;D

    Men hälsa Cooley att jag vet hur det känns att vara isolerad med plugget och känna sig som värsta slöfocken fastän man vet att allting löser sig tillslut. Är sjukt sur på mig själv att jag missade mina två uppkörningar, till exempel. Men man har ju ett tag på sig ändå.

    Tur att hon får en andra chans med tentan, ju! På KTH verkar det som att de flesta gör så, att om man inte hinner med att plugga till en tenta så struntar man i den och tar omtentan i stället. Inget konstigt med det.

    Tillbaka till hårfärgen: Vänta ett tag så kommer du säkert vänja dig. Tycker dessutom att färgen var väldigt fin, som guld nästan ju :O

    SvaraRadera
  2. Ah, du körde en Kissie! Eller en Gynning. Eller en Blondinbella. Haha, nej men det ser skitasnyggt ut!!

    Cooley

    SvaraRadera