torsdag 18 februari 2010

Ett muntrauppinlägg!

Eftersom vi alla har haft en period av "livet-luktar-lite-äggmök" de senaste veckorna tänkte jag att det vore på tiden att jag som riktig psykbrytveteran skulle försöka dela med mig av lite av mina tips.

Att vara lycklig är ingenting man är, det är någonting man blir. Det är precis som allt annat något man måste jobba på. Samma sak gäller självkänslan. Tänk bara på alla år vi har gått i skolan för att lära oss gångertabellen och stava korrekt, och inte ens det är vi färdiglärda i! Att lära sig tycka om sig själv och sitt liv är den viktigaste uppgiften vi har, och vi slutar aldrig att lära oss.Faktum är att vi har alla förutsättningar att lyckas. Vi måste bara lära oss livets hemläxor! En viktig sak att visualisera framför sig är vad man har som mål, och därefter sätta upp delmål som känns greppbara. Det handlar om att ta allting i små portioner. En bra idé kan vara att skriva upp sina delmål och sedan utsätta sig för dessa och sedan betygsätta hur man tycker att det gick. Ett exempel kan vara: Ta en långpromenad utan att känna att jag borde plugga. Därefter gör man det tills det fungerar. Det låter så enkelt att det inte borde fungera, men jag lovar er att det gör det! Det gäller bara att ta itu med problemet i så pass stora portioner att man klarar av det. I Cooleys fall kan jag tänka mig att det skulle vara en lättnad att besluta sig för en timme om dagen då skolan och studierna är helt förbjudna. Bara något så litet kan göra väldigt stor skillnad!Nu har vi uppmuntringsprojektet startat! För att förbättra er självkänsla tänkte jag skriva upp egenskaper ni alla fyra har som jag beundrar er för:
Cooley - Du är så oerhört begåvad och hela din aura strålar av hur smart du är. Du är en sån människa som har integritet och värme på samma gång och det är helt genuint.
Sexey - Det finns få människor som är så omtänksamma som du. Du har varit med mig under alla jobbiga kriser och inte varit rädd för att jag mått väldigt dåligt.
Nerdey - Du är nog den roligaste människan jag känner. Jag blir alltid på bra humör i ditt sällskap och du är kvick som få.
Pördey - Du är så härlig! Jag känner mig alltid bekväm i ditt sällskap och du är den typen av person som fungerar i alla situationer. När jag tänker på dig hör jag ditt skratt och du gör mig så glad!Jag är oerhört tacksam för att jag får vara era vänner och i mina ögon borde ni vara glada och lyckliga varje dag för att ni får vara de fantastiska personerna som ni är!

Fred!

1 kommentar:

  1. Drugey, du ser helt klockrent norrländsk ut på den översta bilden!!!! Alltså, riktigt högt uppifrån norrland. Lappland? Geografin är inte min starka sida. Men verkligen en norrlandstös! En sån som äter messmör.

    / Cool

    SvaraRadera