tisdag 23 februari 2010

snökaoset fortsätter

Imorse var det bara att komma upp ur sängen...packa ihop sina saker i en ryggsäck,(det var länge sedan jag använde)klä på sig i skidutstyrsel och börja gå till jobbet igen. Tunnelbana står stilla och det är sjukt jobbigt att gå med piskande snö i ansiktet, ögon som rinner i ca 1h och 10 minuter! Inte nog med det, jag ska gå hem också!

Drugey, jag vet vad du lider av... till viss del. Och jag tycker du är stark som klarat dig så fint:)Det ända sättet att bli frisk är att vara öppen om det och ta emot den hjälp man kan få. Keep up the good spirit gilr!

Jag hade en "moffarkväll" igår.... det här är jag i ett nötskal. När jag inte känenr mig på topp så äter jag. Jag hetsäter inte och att tröstäta låter så dramatiskt. Men jag kan väl likföra det med tröstätning. En och en halv semla, chips och sen lite fetaost.... Vad hände?! Och idag mår jag så dåligt! Har precis vart förkyld, inte kunnat röra på mig som jag brukar, ätit sjukt dåligt. Och här kommer mitt problem som jag lider av en: gammal ätstörning eller träningstvång..som även kallas orthorexi.
Jag kommer aldrig bli helt fri från det, men mår idag mycket mycket bättre:)
Jag tror att de flesta vart med om de här problemen och idag så pratar många om dem... det är inte lika fult att ha varit sjuk.
Just nu mår jag iaf inte bra av att jag ätit och inte rört på mig och jag kan inte hjälpa det riktigt!Men jag får hetsträningmani i mitt huvud. Jag hejdar mig ifån det men skulle helst vilja träna hela dagen och äta bra mat!
Skulle vara bra att bli lite nyttigare men inte ta allt på en gång... babysteps!

Känns som att jag bara babblar här..... avreagerar mig på bloggen!

NU ska jag jobba ärslet av mig på jobbet!
Fika på torsdag?

kram
/Sexey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar