onsdag 10 februari 2010

Ska försöka få en kallsup i kunskapsfloden

Så där ja! Hemkommen från sista repetitionsföreläsningen innan tentan på fredag, och nu jäklar ska jag försöka köra järnet. Nyckeln till framgång för mig är att stänga av datorn, för gör jag inte det så går timmarna snabbt förbi utan att plugget blir gjort! Pang, pang, in med kunskaperna i hjärnan bara, så dunkar vi av tentan på fredag! Efter tentan ska jag fira med en stor skål med glass, maränger och kolasås! Och på lördag morgon är det på't igen bara, juridikuppgift ska bannemig påbörjas OCH avslutas då.

Det är konstigt det där, jag kan bli så otroligt negativt påverkad av stress ungefär en vecka innan en tenta. Jag tvivlar på mig själv, har ångest, blir apatisk. Men sen när tentan börjar närma sig så försvinner det, hjärnan går in i workingmode och jag får saker gjorda! Detta sker varje gång innan tentorna, men ändå går jag och mår dåligt över att jag inte kan, att jag inte pluggar tillräckligt osv varje jäkla gång! Man tycker att jag borde lärt mig efter 2 års studier och x antal avverkade tentor, men icke. Jag skulle behöva en coach, för det här med att ändra mina egna tankebanor är inget jag är kapabel till tyvärr.

Nu: kiss på toan, lite lunch och.... BÖCKER!



Ta hand om er alle, jag återkommer till det verkliga livet på fredag. Ciao!

1 kommentar: