torsdag 8 oktober 2009

Stackars mig, stackars dig!

Fortsätter det nya temat här i bloggen, nämligen klagandet!

Min halsmandel sprängs snart, det är jag övertygad om. Den är helt enorm och varje gång jag sväljer känns det som om det fattar eld i halsen. Inte en skön känsla. Antar att träning och utgång med jobbet inte hjälpte läkningsprocessen heller... Ehrm...


Idag väntar seminarie (Drugey, språkvetaren, är det fel att säga seminarie? Heter det seminarium i singular?) i skolan om något så intressant som konkurrenslagstiftningar. Sitter i skrivande stund och läser (eller försöker läsa snarare) en dom från marknadsdomstolen. Ja, ni hör ju själva hur intressant det låter. Det värsta är språket det är skrivet på! Pyttsan. Hade jag velat hålla på med sådan här tråkig juridisk byråkrati hade jag gått juristlinjen! Jag saknar mina diagram och grafer redan.

Nej, nu ska jag hoppa i pjucksen och världens största halsduk. Höstluften, you've got nothing on me!

Simma lugnt/ Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar