tisdag 6 oktober 2009

Lazy

Idag har jag en så kallad läsdag! På schemat står läsning (duh), diagramsritning, tvättning, eventuellt bakning, nagellacksmålning och slutligen en middag (vildssvinsstek) Golden Hits med jobbet (jobbet bjussar)! Spännande grejer.

Igår var jag på gymmet (roligt att jag måste skriva att jag varit och tränat varje gång, stolt!) och, när jag satt och tränade magen så kom det in en kvinna. Hon gick fram till en benmaskin, förstod sig inte på den, pillade lite på de olika reglagen med gav upp. Hon gick vidare till näste benmaskin som verkade vara lite mer lättförståelig för kvinnan. Efter ett tag hoppade hon upp på den med sin lilla korta mulliga kropp, lade på några ack så lätta vikter och slutligen gjorde hon den anvisade träningsrörelsen. Jag gick tillbaka till min värld, tränade magen några omgångar till, gick vidare till random annan maskin. Detta under ett tidsförlopp på maximalt 4 minuter. Vad gör bentränerskan i gymmet då tror ni? Jo, hon var antagligen så nöjd med sin insats att hon beslutade sig för att avsluta dagens träningspass där. Det tar ju för bövelen längre tid (och kanske kraft till och med) att knyta på sig skorna än att lyfta 5 kg vikter med benen i 4 minuter!

Ja herre min je, jag kände mig som stans hurtbulle i jämförelse med henne. Det var en skön känsla, hoppas hon kommer dit varje gång jag tränar. Vad är oddsen för det liksom?




Ha dä / Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar