torsdag 22 oktober 2009

Att man aldrig lär sig..


Efter en intensiv dag sitter jag äntligen ensam inne på rummet. Är verkligen i behov av iallafall lite egentid varje dag, om jag inte hinner med den där stunden att bara vara känns det liksom inte som att dagen är fulländad. Och egentid är verkligen en lyxvara här nere (med tanke på att min nya portugisiska livskamrat) så när jag äntligen får en stund får mig själv njuter jag i fulla drag! Haha ibland blir jag t.o.m stressad av att jag MÅSTE passa på att njuta så mkt jag bara kan, eftersom man aldrig vet när man får en stund för sig själv igen! Typ "ska jag passa på att springa runt i rummet naken en stund bara för att jag kan?" Eller "Åå önskar nästan att jag var gasig i magen så att man kunnat släppa sig lite hur som helst"!

Nåväl, sånt är livet för en utbytesstudent! Idag har jag för övrigt haft min värsta bakisdag här nere so far... Vaknade imorse och önskade att någon snabbt och smärtfritt kunde ta kål på mig så att kunde slippa lidandet! Tog en resorb, somnade om och vaknade vid ett. Känslan av att någon slagit mig i huvudet med en tegelsten och därefter lämnat mig för tio åk i pop-expressen var kvar. Och klockan två väntade tyskalektionen, happy day! Blää, visst hade jag en otroligt kul kväll igår, men hade nog haft lika kul utan de där ouzushotsen vid tvåtiden... Så iallafall, en halv timme före lektionen gav jag mig iväg till skolan, men jag hann inte längre än till hissen innan jag kände att de där shotsen inte trivdes speciellt bra i min mage längre...
Såå utan att gå in på alltför mkt detaljer är jag oerhört glad över att de har toaletter nere på bottenvåningen i huset. Kommer man någonsin att lära sig haha?!

Så nu ska jag ta en oerhört lugn kväll, imorgonbitti väntar Budapest! Ska bli skoj, men kommer nog bli sjukt intensivt! Inte många tillfällen med egentid direkt..

Men men, sjukt snygg bild drugey och bra köttat med layouten cooley! Ser väldans proffsigt ut är riktigt stolt över oss!! Och sexey, sååå kul att du kommer ner! Ska redan börja smida planer, bor nära westbahnhof och mariahilferstrasse om du vill börja kolla boende! Och ni andra, är ni säkra på att ni inte behöver en tripp till Wien för att få ett avbrott i vardagen? Vi kan t.o.m kalla det konferens om det känns vettigare haha..

Kärlek till er alla// Pörd

1 kommentar: