torsdag 15 oktober 2009

Finally it feels like home, snow in Vienna!

SÅ nu har det blivit vinter även här! Men på något sätt är kylan annorlunda, den är liksom rå, isande och känns ända in i benmärgen. Eller så är det bara jag som är ovan vid minusgrader utan min fjällis haha...

Nåväl, på sistone har jag varit lite frustrerad över rutinerna man skaffat sig här nere. Eller kanske snarare avsaknaden av dem, känns inte som att jag "presterar" tillräckligt här nere om ni förstår vad jag menar. Visst, jag har skolan, men kurserna har verkligen inte varit speciellt krävande än så länge. Antagligen är jag så van vid att ständigt ha krav på mig att prestera saker, att jag glömt bort hur det känns att inte ha det. I somras var det jobb och omtenta och innan dess plugg, plugg och lite jobb på det. Är väl skönt att slippa kan man tycka (och det har jag tyckt ända fram tills nu) men nu längtar jag snarare efter att ta mig i kragen och göra ngt vettigt! Är väl också hela grejen att man går ut så mkt här nere också och ligger och sover bort halva dagen efter. Jag menar visst det är kul ett tag och några dagar i veckan, men inte varje dag i tre månader?!

Gosh, känner mig verkligen som en gnällig gammal tant, men det kan inte hjälpas!! Och som ikväll, de jag umgås med skulle gå ut och jag kände verkligen inte för det med tanke på att jag är 1. Förkyld 3. Vill vara frisk när min päron kommer på lördag och 3. Vet att vi ska gå på en tjejs födelsedagsfest imorn. Men nej det räckte tydligen inte som anledning! Jag som har en ängels tålamod och sällan blir upprörd i onödan blev nästan aggro när folk försökte övertala mig att komma med! Kom igen, orka med hela grejen med grupptryck! Visst det är ingen stor grej om det händer ibland, men börjar ledsna nu när man får höra det varenda gång man inte är på humör...+ Att min rumskompis snorar och hostar som om hon vore döende! Gaah!

Så det där var alltså "En utbytesstudents bekännelser" ocensurerad version haha. Livet i utlandet är inte alltid en dans på rosor. Bör tilläggas att mitt humör knappast blev bättre av att jag åkte fast med att planka i tunnelbanan idag. 70 € som jag definitvt hade kunnat lägga på ngt roligare!

Men nåväl, länge leve svamp, cocos och överskott på tacos, här kommer mitt bidrag till klagosången! Känns redan bättre när man får skriva av sig lite! Ta hand om er hemma i hösten friendeys!

/Perdey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar