måndag 5 oktober 2009

Läsdagar.

Läsdagar är de bästa dagarna när man läser litteraturhistoria. Det är dagar när man bakar, tränar, städar, målar, promenerar, sover - med andra ord gör väldigt mycket annat än att läsa. Idag har jag dock påbörjat dagen med att läsa "Herr Arnes penningar" av Selma Lagerlöf. Det visade sig vara en spökhistoria, vilket gjorde mig lättad över att jag läste den på ljusan dagen. Det där med spöken ger mig nämligen lite sura uppstötningar.

I helgen har jag varit på en inflyttningsgrunka, en tjejmiddag och en familjemiddag. Däremellan har jag varit väldigt trött och sovit framför TV:n. Det är väl för trevligt att få ta det så lugnt? Att dessutom avsluta helgen med två läsdagar känns inte för jobbigt. Fika imorgon kanske? Eller något liknande? Behöver ju ha någonting vettigt att fylla mina dagar med.

Ärtsoppa i sugrör!
/Drugey

1 kommentar: