torsdag 22 oktober 2009

Blinka lilla.

Jag har köpt en vinterjacka från WESC idag. Den är brun och fin. Så här ser den ut:


Dessutom köpte jag nya Desperate Housewives-boxen så att jag har något att göra på Malta om det värsta skulle hände och jag skulle ha ångest varenda minut där. Inte för att jag tror det, jag menar, jag kommer ju proppa väskan full med Citalopram och Atarax och Dimor och Propavan så att jag klarar mig i tvåhundra år framöver. Men mina piller till trots kan det alltid vara bra att ha Desperate Housewives som en sista utväg.

Det går inte superbra för mig på min hemtenta. Har precis skrivit 5000 tecken när jag borde skrivit minst det dubbla. Jag har så svårt att pressa ut mer ur Doktor Glas nu bara. Får kanske börja gå över i det näst sista stadiet av mitt sedvanliga hemtenta-taktik - nämligen låtsasstadiet. På låtsas kan nämligen vad som helst bli intressant.

Jag känner det från den innersta nattsvarta vrån i min själ, med en så kraftig intensitet:
Jag vill bara överleva detta.
Och kanske, kanske skriva en roman om det efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar