lördag 17 oktober 2009

Min nya fascination.

Tanken var att jag skulle åka och träna ikväll, men så hamnade jag i soffan hemma istället, med datorn framför mig. Det var nämligen så att jag och min fina Mumba-Bumba åkte bil förut idag och då berättade han att han tillsammans med några kompisar i tonåren hittat en gång från tunnelbanestationen Universitetet upp till en övergiven vattenfylld station som låg liksom över den vanliga stationen. Jag tyckte det lät så sjukt spännande och ville egentligen åka till och titta direkt, men tänkte att jag först skulle kolla upp det på nätet. Dessvärre har inte en själ yppat något om denna spännande hemlighet tidigare! Alla som skriver om övergivna tunnelbanestationer skriver bara om Kymlinge, mellan Hallonbergen och Kista, vilket liksom känns lite som old news. Mumba-Bumba och hans vänner kanske rent av har hittat den riktiga spökstationen... Jag vill dit! Någon som är sugen på att krydda sitt CV med lite olaga intrång?


Tidigare idag gick jag och Marky Mark på Mio och tittade på saker som vi inte får plats med i vår lägenhet. Samtidigt som jag på ett sätt älskar vår lilla etta finns det någon sorts materialist i mig som längtar efter en tolva vid Karlaplan. Tänk att kunna köpa en riktigt fet soffa som alla som vill får plats i, och inreda ett bibliotek med biljardbord och ett badrum med separat spa-avdelning och ett sovrum större än en lektionssal och -


Det är lätt att man rusar iväg lite grann. Vore kanske bättre att gå en långpromenad i skogen än att gå och gödsla sin inre materialist i affärer. Speciellt så här innan jul när man som student börjar känna sig lite ute på hal is. Jag förstår människor som hamnar på Lyxfällan. Det är inte konstigt att man hamnar där när all företag ständigt genom reklam förmedlar samma recept:

Lyckan kommer först när du har allt.


Själv tror jag mer på det där med glömda tunnelbanestationer. Jag känner att jag blir lite lycklig bara av att tänka på att det kanske finns en station där uppe i mörkret över Universitetet.


Kom vänner, så går vi dit och letar!

/Drugey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar