tisdag 20 oktober 2009

A Long October.

Sitter och lyssnar på Counting Crows på Spotify. Kan inte hjälpa att jag älskar dem. Just nu är det "Holiday in Spain" som går på repeat. Blir så vemodig, blir så underbart melankolisk och känner att jag lever för en gångs skull.

"Everybody's gone
they left the television screaming that the radio's on
Someone stole my shoes
But there's a couple of bananas and a bottle of booze
Oh, well happy new year's baby
We could probably fix it if we clean it up all day"

Det känns lite som att det är mitt hopp i dessa hemtentatider när allting i livet står still, som på pause. På söndag flyger jag härifrån till en veckas semstrande på Malta, och jag behöver ljuset. Jag behöver sällskapet.

Vi måste ge varandra de ljuspunkter som inte finns i slutet av oktober. Tack för i söndags Darling. Tack för alla dagar vi får dela.

Det är vi som är Läderbyxan, och vi går inte av för hackor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar