fredag 9 oktober 2009

I feel ya sistahs...

Ligger i sängen och latar mig så intensivt jag bara kan. Känner hur det börjar sticka i halsen och snörvla sig i näsan, vilket iofs kan vara spår av gårdagskvällens skrikande på dansgolvet... Men ändå, tycker liksom att förtjänar att ligga kvar i sängen och götta mig, har ändå inga lektioner eller måsten att göra idag, så varför inte?

Så efter exakt en månad här nere har lektionerna äntligen dragit igång. Inte för att jag kommer dö av arbetsbördan direkt, nästa lektion är inte förens nästa onsdag och vi behöver egentligen inte satsa på mer än att bli godkända eftersom betygen inte räknas med i snittet... Sååatteh jag ska ju verkligen inte klaga! Men om det nu var klagande som var veckans tema på bloggen så ska jag se vad jag kan göra... Jo! Internet på rummet här är så kasst att när jag använder skype får personen i andra änden SKRIVA tillbaka eftersom det enda ljud som kommer ur datorn låter som det där afrikanska klick-språket!
Så frustrerande, exempel: Har du det bra hemma älskling? Jo, klick-lock llt ick r fint klick!

Annars börjar jag så saktliga vänja mig vid att ha en rumskompis! Visst kan det vara lite frustrerande när man verkligen vill sova och hon sitter och skypar på portugisiska/klick-afrikanska med sin pojkvän, men jag börjar bli bättre på att bara koppla bort. Sätta i hörlurarna och bara somna till min ipod istället..

Grattis till 5 år Malla och Mackan! Det är faktiskt imponerande, inte för att man inte trodde det om er, men för att 5 år faktiskt är lång tid och att ni lyckats bo så tätt inpå varandra de senaste åren! You go girlfriend säger jag bara, snart vill vi se en gnistrande ring på ditt finger ;)

Och hoppas att ni andra kryar på er i höstkylan! Ta en välförtjänt paus från plugg och jobb, det förtjänar ni både sexey och cooley! Kul att höra om era strapatser på vägarna också, så bra av er att ta tag i det där projektet, är ju så lätt at bara skjuta det framför sig som en annan...

Största kramen till er alla från miss P!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar