lördag 23 januari 2010

Inte jag.

Sitter och lyssnar på Chess på svenska på Spotify. Jävlar vad bra den musikalen är. Perfekt musik att bara tänka till. Helen Sjöholm är ju ett geni. När jag hör "Inte jag", tänker jag på Sexey och hennes kärleksdilemman som aldrig tycks ge med sig. Det går inte att låta bli att tänka att det inte är henne det är fel på. Aldrig hjärtat, har problemet varit ditt.

"Har han tillintet gjort mig? Hur gick det till?
Jag är ju den starka, det blir alltid som jag vill
Och han, om nån ska kallas svag, är det han och inte jag"

Igår fick jag synbortfall två gånger. Man blir liksom lite trött. Tack och lov försvann skiten när jag tog medicinen så jag kunde jobba och tvätta och allt annat som var inplanerat. Jag var dessutom hos läkaren och vi bestämde att det var dags att försöka avvänja mig från Citalopramet. Naturligtvis får jag börja igen så fort jag blir galen, men det kan vara värt ett försök. Kanske kommer jag inte ens vara någon Drugey när sommaren börjar. Hur skulle det se ut? Jag utan tabletter.

Det är lite som Sexey utan sexliv.
Förändring stärker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar