tisdag 5 januari 2010

El día de los Reyes magos

Ja du Sexey, trettondag jul är tydligen dagen då kyrkan avslutar sitt julefirande. Men det var väl inte så spännande, och än mindre värt att fira, eller vad säger ni? Roligare lät den spanska traditionen. De firar nämligen "El dia de los Reyes magos" eller De tre vise männens dag genom att på kvällen den 5:e, dvs. ikväll, ställa ut sina skor på försterbläcket, och morgonen därpå ligger det julklappar i dom! Det ska jag testa ikväll. Har jag tur har det gått förbi en vänlig spanjor och lagt ner dyrbara presenter i mina skor (ps. jag önskar mig pengar och en bil) men har jag otur är skorna fyllda med snö. Eller gul snö om jag har otur, ve och fasa.

Vid denna tid på året känner man verkligen att man behöver ett fett jävla break. Ta mig till karibien, tvångsmata mig med mojitos och fläkta mig med palmblad! Men nej då. Här sitter man hemma och ser ut som ett troll och pluggar trevliga formler och annat spännande inför en stundande tenta. Men men, det går mot ljusare tider så jag ska inte klaga allt för mycket.


Får se om vi ses ikväll på Ambassadeur då, byxorna!

Happy die Zwölften alle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar