måndag 25 januari 2010

Bootey?

Jag tycker det är so komiskt att man ofta läser att folk tycker att det är så bra att Beyoncé stolt visar upp sin kropp "trots" att den är kurvig och inte lika smal som många andra kändisar. Jag håller med om att det är jättebra att det exponeras fler typer av kroppar är bara Nicole Richie-tändstickan (och Beyonce är sjukt het) men att folk skriver/pratar om det som att Beyonce är "en vanlig tjej" i mat- och träningssammanhang är ju löjligt! Jag läste om hur hon äter och tränar, och det är väldigt extremt och så långt ifrån "normalt" man kan komma! Hon tränar säkert dubbelt så mycket som Madonna eller någon annan övertränad undernärd artist bara att det inte får samma resultat på hennes kropp då hon är naturligt kurvig. Beyonce springer flera mil om dagen, gör flera hundra (!!) utfall på rad, tusentals situps och I can go on forever. Ganska rejält med träning alltså. Jag säger inte att det är ohälsosamt att träna som hon gör, men att kalla det naturligt verkar ju vara att ta i. Jag har för mig att hon lägger ungefär 4 timmar om dagen på att träna. Och så går hon på n ävldigt restricted diet och använder sig ofta av den sk lemonade-dieten, dvs man dricker pressad citron och cayennepeppar som är laxerande. Sunt?

Förstår ni vad jag menar? Jag snurrar in mig lite här. Alltså, jättebra att det visas olika kroppstyper i media, absolut. Men Beyonce är nog ingen bra förebild för den vanliga tjejen när det kommer till mat och träning.



Ps. ska vi inte ta och ses i helgen och slå klackarna i taket?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar