söndag 2 maj 2010

Om att fira in våren.

Vi bor i ett land där man egentligen inte kan bo. När människor flyttade hit var vårt klimat subtropiskt, man odlade vinrankor och gick i skinnshorts. Sedan hände något. Det kom en istid och liksom rubbade vad som skulle ha varit ett mycket behagligt ställe att bo på. När jag vaknade på mornarna i vintras smög jag ner ur min loftsäng och satte på mig två par långkalsonger innanför tajtsen, innanför jeansen, för att överhuvudtaget kunna gå till bussen. Det finns ingen i det här landet som inte vet hur det känns att få snö innanför tröjan. Det är liksom en del av vår samlade existens. Vi vet alla att det går att riva sig på snö, och hur naturligt det är att missa att solen varit uppe på en dag. Hela denna långa inledning är bara en förklaring till varför vi verkligen har en legitim anledning att supa oss asberusade för att fira in våren.

Och visst gjorde vi det med bravur! Jag ser framemot att få se lite retarderade bilder på oss här på bloggen. Eftersom jag inte hade med min kamera ritar jag mina förväntningar på dessa bilder i paint: Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar