fredag 28 maj 2010

I hear you...

...Drugey! Busy busy nu såhär strax föra "sommarlovet"!

Denna vecka har jag haft riktigt långa dagar. Man är inte van vid det, inte jag i alla fall, som student. Har suttit 9 timmar varje dag och bara jobbat, skrivit och diskuterat. Non-stop! Man blir lite trött i bollen efter ett tag.

Nu är det bara en essä (sitter och skriver på den as we speak) och en jöken-tenta kvar! Det går åt rätt håll, och det gör det ju för dig också Drugey. Det är så otroligt skönt att pricka av jobbiga saker på listan, det gör mödan värd!

Idag är första dagen på länge som jag är hemma hela dagen! Så otroligt skönt även fast jag har massa att göra. Skulle ta upp mitt brödbakande som har legat på is ett tag. Köpte en ny brödbok och skulle baka ett bröd med rostad havregryn. lägger in havregryn i ugnen på 250 grader, sätter klockan på typ 5 minuter och går och gör annat. När klockan ringer går jag ut i köket, anas en doft av brända pop-corn, öppnad ugnsluckan och slås av en VÄGG AV SVART RÖK!! Tänk monstret i serien Lost om ni har sett. Ja herregud. Kolsvarta havregryn och en stank av bränt i hela huset. Jag stängde av ugnen för jag vågade inte ta ut formen. Jag väntade ett tag, men det fortsatte ryka där inne, och det pyser ut ur ugnen och stinker. Så jag tänkte att jag borde spola vatten på allt så att det slutar ryka. Sagt och gjort. Röken avtog, men porslinsformen sprack i tre delar (kanske betyder tur? som mariekex ni vet?) och diskhon är fylls av vad som ser ut att vara 10 000 brända getingar. Men jag tappade inte modet, utan jag körde på igen. Nästa gång blev havregrynen bara lite brända, så jag körde på. Snart ska brödet in i ugnen, spännande!!

Och GRATTIS Pördey!! Grymt! När går flyttlasset back to huvudstaden?! Komsikomsi!

Någon som är sugen på att gå på fotoutställningen på Fotografiska med Annie Leibovitz (hon verkar cool, såg na på TV) och Lennart Nilsson (han som tar foton på foster och sånt)? Den håller på hela sommaren, men jag vill gärna gå. Ska vi inte ta och bli lite kulturella hörni!? :) Kolla HÄR för mer info.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar