tisdag 11 maj 2010

Vackra människor.

Nu på morgonen har jag suttit och tittat på tv4-nyheterna. Jag kan verkligen bli imponerad över hur snygga de kvinnliga nyhetsankarna är. De manliga är inte mycket att hänga i julgranen, men de kvinnliga! Oj oj oj. Det är dock någonting som inte stämmer. De är liksom snygga, men någonting saknas. Någon sorts livsglädje. Det får mig att börja fundera. Är det inte så det fungerar lite? De snyggaste människorna är de som ser tuffa ut, som snörper ihop munnen som ett russin och inte verkar bry sig. Men är det verkligen de vackraste människorna?Jag kan inte låta bli att fascineras av vilken norm media skapar i skönhetsskapandet. Tittar man i modetidningar och på tv får man en ganska tydlig bild av hur man ska se ut. Ransakar jag mig själv och mina egna ideal så inser jag ganska snart att jag egentligen tycker något annat. Jag tycker inte alls att nyhetsankarna är snygga. Jag tycker att glädje är vackert.Det är spännande tycker jag. Vad tycker ni är vackert?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar