tisdag 27 april 2010

Allt för min syster.

Min syster har precis brytit upp från sitt senaste förhållande och kom hem till oss nu på kvällen och åt middag. Min syster är otrolig. Så vacker, så klok och skör på samma gång. Det är så de allra bästa människorna är. Min röst har blivit något bättre idag än igår men det är fortfarande smärtsamt att ljuda. Jag börjar misstänka att min halsfluss har blivit någonting annat. Halsinflammation? Jag kan inte sånt där, men över är det i alla fall inte. Det gör mig om inte annat till en bättre lyssnare än vanligt, vilket efter omständigheterna inte kunde varit lämpligare.Nu är Bumlan på väg hem till Ekerö i vårnatten, och jag håller tummarna för att hon somnar tungt i natt och sover till klockan ringer imorgonbitti. Sömn, mat och tid är det enda som tar oss ur kriser, och det värsta är att det inte finns några lättare vägar att gå än ta sig igenom den där första tiden av sorg och saknad, långsamt.

Tack och lov har vi varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar