fredag 23 april 2010

Nu är det tamigfan nära!

Körkortet alltså!

Jajjemen. Körde i stan för första gången idag, kul! En liten runda på söder blev det och det gick riktigt bra. Folk säger att det är så hemskt att köra i stan, och visst, det är stressigt, mycket som händer och mycket enkelriktat. Men det är nog jäkligt bra att vara van att köra i stan. Tänk de som kommer från en liten stad som knappt har trafikljus liksom, klart att de får en chock när de ska köra i stockholmsmyllret!

Det gick i alla fall bra för mig med undantag för en sak. Jag blev nästan påkörd av en taxi! Vi snackar centimetersmarginal! Jag var dock helt oskyldig till dramatiken kan jag intyga, vilket känns bra. Hur puckad får man vara liksom? Han försökte tränga sig förbi mig på en pytteliten trång gata med parkerade bilar på båda sidor samtidigt som jag håller på att svänga! Det var no chance in hell att han skulle kommit förbi. Pucko!

Nu måste jag ta tag i att boka halkbana bara så vi får det här kalaset klart snart.
På måndag åker jag o morsan till London! Hade tappat hoppet helt p.g.a. askmolnet, men nu der det peppar peppar ljust och askfritt ut. Tur!

Jag var ute och ölade med fyra gamla pluggkompisar. Vi är ett kul gäng, en tysk brutta, en indisk bög, en ölberoende civilingenjör, en 50+ miljonär och moi! Det var sjukt trevligt i alla fall, med undantag för min fylle(?)hicka jag fick på slutet. Haha. Kul, minstingen får fyllehicka, typiskt!

Tänkte på det, jag kanske körde under the influence idag på lektionen :O Drack sista ölen efter 12 typ och körde bil 11. De där extraordinära kurserna vägverket tvingar en att gå (och betala storkovan för) som handlar om don’t drink and drive har tydligen inte gjort ett jätteintryck på mig. Usch vad hemskt.
Tonajt blir det middag och wine, skoj skoj skoj! Hoppas ni kommer alleman. Och ta er i kragen nu för fasiken och släng in ett blogginlägg också!

/Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar