onsdag 7 april 2010

Att göra bort sig.

Idag har jag gjort bort mig. Historien började egentligen för ungefär fem år sedan när jag lyckades glömma fem böcker från biblioteket hemma lite för länge. Jag fick en skuld på drygt fyrahundra kronor som jag skjutit upp att betala, inte minst eftersom jag lämnade in böckerna om än sent så det kändes lite som att lägga fyra hundra kronor på ingenting. Idag tänkte jag låna en bok utan att registrera den. Jag kände liksom inte att det var en så stor grej. Det tyckte däremot detektorerna som började pipa när jag gick ut. Shit vad jag fick skämmas. Bibliotikarierna trodde ju liksom att jag försökte sno boken, vilket jag i och för sig förstår - men min tanke var ju bara att låna den lite i smyg.

Så idag har jag spenderat några timmar med att skämmas. Skämmas och skriva hemtenta. Vilken underbar dag!
Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar